درباره ما

شایسته سالاری مبتنی بر اخلاق اسلامی در انتصاب و ارتقاء مدیران

شرکت تبلور دانش چهلستون با توجه به دغدغه های نظام اداری و اجرایی کشور مبنی بر " شایسته سالاری مبتنی بر اخلاق اسلامی در انتصاب و ارتقاء مدیران " و اهمیت نقش نیروی انسانی در افزایش عملکرد سازمان‌ها، سامانه جامع توسعه سرمایه انسانی(سیستم جامع شناسایی و مدیریت استعداد، سیستم جامع ارزیابی عملکرد، سیستم مدیریت دانش، سیستم جامع کارآفرینی) را ثبت نموده و تمامی مجوزهای لازم در این زمینه نیز از شورای عالی انفورماتیک کشور و مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، دریافت گردیده است. این شرکت همچنین مفتخر به اخذ لوح تقدیر و تندیس از جشنواره های علمی و تحقیقاتی کشور از جمله: دوازدهمین جشنواره ملی شیخ بهایی و اخذ عنوان کارآفرین برتر در دو سال متوالی شده است.

بیشتر بدانید تاریخچه شرکت

اولویت اول ما رضایت مشتری است

دریافت مشاوره

شرکت تبلور دانش چهلستون در گام اول پس از تحقیقات دوساله از سال 1391 بر اساس پروژه مطالعاتي مديريت استعداد توانست سیستم شناسایی و مدیریت استعداد را در سال 1393 به ثبت برساند. این شرکت در گام دوم در سال 1394 به طراحی و ایجاد سیستم ارزیابی عملکرد بر اساس ویژگی های مهارتی بر اساس مدل 360 درجه و بعد از بررسی و مطالعات مورد نیاز به توسعه این سیستم در قالب فرم ها و معیارهای مورد نظر بخش دولتی اقدام نمود و در پایان سال 1394 به توسعه و بسط این سیستم بر اساس شرح شغل سازمان ها و ارزیابی افراد پرداخت. این سیستم به طور همه جانبه افراد را در سازمان های دولتی و همچنین سارمان های خصوصی مورد ارزیابی قرار می دهد و سپس این شرکت در سال 1395 با توجه به اهمیت و ضرورت توجه به بحث کارآفرینی و شناسایی افراد کارآفرین و بهبود زیست بوم کارآفرینی به مطالعه، بررسی و مشاوره با خبرگان در این زمینه پرداخت و در وهله اول به طراحی و ایجاد سامانه بر اساس ویژگی های شخصیتی کارآفرینی افراد و سپس بر اساس ویژگی های تاثیرگذار زیست بوم(ویژگی های محیطی ) اقدام نمود و در گام سوم در سال 1395 به مطالعه و بررسی برای طراحی سیستم مدیریت دانش به منظور اشتراک گذاری دانشی در تمام جنبه ها به خصوص مدیریت منابع انسانی پرداخت.

سیستم توسعه سرمایه انسانی(سیستم جامع شناسایی و مدیریت استعداد)

این سیستم از 2 بخش ورودی تشکیل شده است:
اطلاعات شغل- اطلاعات شاغلین
و در نهایت سیستم 3 خروجی دارد که شامل:
- انتخاب افراد مناسب برای یک شغل
- انتخاب مشاغل مناسب برای یک فرد
- ایجاد کارراهه شغلی برای یک شغل و یک شاغل

در دو بخش اول داده ها و اطلاعات مورد نیاز نرم افزار وارد شده و نرم افزار با تحلیل و ارزیابی این داده ها، نتایج را در 3 بخش نهایی نماش می دهد و در زمینه های زیر، مدیران سازمان را یاری می رساند:

1- انتخاب افراد شایسته برای پست های کلیدی سازمان و اولویت بندی آن ها بر اساس مهارت های انسانی، ادراکی، فنی و ویژگی های شخصیتی شغل.
2- انتخاب مشاغل مناسب برای یک فرد (ارتقای شغلی افراد یا ورود افراد جدید به سازمان).
3- مشخص نمودن کاستی شایستگی ها در شرایط احراز شغل(ایجاد کارراهه شغلی).
4- اولویت بندی و تعیین درجه اهمیت معیارها بر اساس مدل AHP ( فرآیند سلسله مراتبی).

سیستم توسعه سرمایه انسانی (سیستم جامع ارزیابی عملکرد)

- ارزیابی عملکرد پرسنل با توجه به مهارت‌های مورد نیاز کارکنان: مهارت های فنی، مهارت های انسانی، مهارت های ادراکی و ویژگی های فردی.
- ارزیابی عملکرد کارمند از طریق: سرپرستان، همکاران، همقطاران، مشتریان و خود کارمند.
- فرآیند ارزیابی عملکرد کارکنان( دولت) با تعیین معیارها و شاخص های تایید شده و بر اساس دستورالعمل ارزیابی عملکرد کارمندان و ضوابط تمدید قرارداد کارمندان غیررسمی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به شماره: 140521 و مصوب شده در تاریخ 13/11/1393
- ارزیابی عملکرد بر اساس شرح شغل: وزن دهی و اهمیت هر یک از شرح شغل ها بر اساس سوالات مختص به هر یک از شرح شغل ها.
- وزن دهی و اهمیت منابع ارزیابی و معیارها بر اساس مدل AHP ( فرآیند سلسله مراتبی).

سیستم توسعه سرمایه انسانی (سیستم جامع کارآفرینی)

- بررسی ویژگی های شخصیتی کارآفرینان با استفاده از پرسشنامه بومی و استاندارد" سنجش ویژگی های شخصیتی کارآفرینان ایرانی" به بررسی ویژگی های شخصیتی کارآفرینانه افراد در 8 بعد می پردازد:1- ریسک پذیری متعادل 2 - کانون کنترل 0ریسک پذیری متعادل 3- نیاز به موفقیت 4- سلاست فکری 5- عملگرایی 6- تحمل ابهام 7 - رویاپردازی 8- چالش طلبی.

- بررسی ویژگی های محیطی(زیست بوم) کارآفرینان با استفاده از پرسشنامه ای بر اساس مدلOECD و بر اساس 8 مولفه بومی سازی شده. مولفه های تعیین کننده و تاثیرگذار بر ایجاد زیست بوم کارآفرینی عبارتند از: 1- تجربه و دانش فرد در حوزه مسائل قانونی و حقوقی2- حوزه تامین مالی3- حوزه اجتماعی- فرهنگی و آموزشی 4- حوزه دسترسی به امکانات و زیر ساخت های مرتبط با کارآفرینی 5- حوزه همکاری با بنگاه های بزرگ و فعالیت های کلان اقتصادی منطقه 6- حوزه آشنایی با فرصت های جدید فناوری و خلق ثروت از دستاوردهای پژوهشی 7- حوزه فروش و بازار 8- دسترسی به مشاورین حرفه ای مرتبط با کارآفرینی.

- بررسی نیم رخ کلی کارآفرینی از مجموع ویژگی های شخصیتی و محیطی و راهکارهایی جهت بهبود وضعیت کنونی

- اولویت بندی و تعیین درجه اهمیت معیارها بر اساس مدل AHP ( فرآیند سلسله مراتبی).

در این خصوص سیستمي به ثبت نرسیده و تنها در برخي از سایت ها به سنجش ویژگي های شخصیتي کارآفریني به صورت جزئي و بدون تحلیل پرداخته شده است.

سیستم توسعه سرمایه انسانی (سیستم مدیریت دانش)

فرآیند ایجاد سیستم مدیریت دانش بومی:

تعیین وضع موجود و تحلیل آن:
• درک و جمع آوری فرآیندهای مهم دانش
• شناسایی دانشوران مربوطه
• شناسایی دانش های موجود و مرتبط

مدلسازی :
• کدگذاری
• نقشه کشی
• مجازی نمودن

تکنیکی کردن:
• یکپارچه سازی(تکنیکی) فرآیندهای کاری
• استفاده از قواعد راهنما
• اتصال اجزای ارتباطی

راه انداری:
• مشخص کردن مسئول
• روزآمد سازی وضعیت
• ارزیابی
شرکت هایي که در این زمینه کار کرده اند همه در خصوص اشتراك گذاری و share مستندات بخش های مختلف سازمان است که سیستم های موجود در بازار بیشتر به صورت اتوماسیون اداری می باشند و تحلیلگر نیستند.

مزیت رقابتی سیستم ها:

توجه به تحلیل و جمع آوری اطلاعات در فایل های نوشتاری با امکان بررسي و تحلیل (ایجاد بانک داده ها).
هزینه پایین جمع آوری اطلاعات و تحلیل داده ها
سرعت بالا
عدم احتمال خطاهای ادراکی
استفاده از مدل AHP برای اولویت بندی و تعیین درجه اهمیت معیارها
سیستم تحلیلگر
قابلیت بومی سازی سیستم ها برای هر سازمان

فناوری بکار رفته در سیستم ها:

ترکیب علوم انسانی(مسائل و مهارت های مدیریتی) و فناوری اطلاعات

برخی از مشتریان ما